onsdag, mars 29, 2006

ok.. jeg så nettopp en film som var utrolig fin.. og den er en klisje..men guess what da får jeg heller bare være en klisje..fordi denne filmen, som er laget av samme mannen som lagde almost famous( min yndlings film), har musikken! jeg mener, finnes det mennesker der ute som ikke streber etter å "lage" noe så perfekt som en BRA sang? hvor du bare digger, og får små grøssninger på underarmene.. alt er godt og ting rundt deg fader litt. en bra sang er en som gjør at du kan bli forelsket i den som sitter ovenfor deg på t-banen fordi akurat der og da føler du det sangeren synger om.
jeg snakker feel flows av beach boys..rolling stone av bob dylan..skyfri himme av bjørn eidsvåg..free bird av lynard skynard..times they are changing av bob dylan..a case of you av joni mitchell..video killed the radiostar av buggles..your so vain av carly simon..have you ever seen the rain av credence clearwater revival..morning song av jim stärk..spiritual hart surgery av bigbang..peace, love and understanding av elvis costello..lay lady lay av magnet..daydream beliver av the monkeys..woman av john lennon..the 59th street bridge song av simon & garfunkel.. med myyyyyyyye mer

jeg vet verden er fæl og krig og elendighet men det finnes så mye godhet, jeg mener, folk skriver tekster som vrenger sjeler og tømmer hjerter og setter ord på de følelsene du ikke ante du hadde.. gi meg en varm sommerdag med dugg på gress og lukten av solbrent hud med florlette toner av uskyld.. eller en regntung oktober morgen når luften er tung og lukter friskt og en rå stemme.. det finnes ikke en bra avsluttning på dette innlegget, men prøver med joni mitchell; "you said, love is touching soules, sureley you touched mine because a part of you runs out of me in these lines from time too time"

1 Kommentarer:

Blogger Ole Fredrik sa ...

Hmm.. nytt engelsk ord? hva med captivated. Betyr å være betatt, det du fort kan bli når du sitter på t-banen og hører på fin musikk mens han fyren som sitetr over deg aner fred og ingen fare.

Dagens sang: Crowded house - Four seasons in one day.

Ha ein fine dag ;)

Ole Fredrik

12:33 a.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden