søndag, januar 21, 2007

Å ha det bra..

Jeg kan velge å ha det bra, være lykkelig.. Bare ta litt kontroll på den delen av meg som sier at dette fungerer ikke, eller dette tør du ikke. Og jeg snakker ikke om de store KA-BOM valgene her i verden men de små som styrer de vanlige dagene(de fleste). Det er ikke en sånn revolusjonerende tanke jeg bringer frem her på noen måte men for meg har det gjort ting litt lettere. Å møte folk og verden på de dagene som jeg egentlig ikke har lyst er oftest de gangene jeg har det morsomst og best. Når jeg sier til meg selv at "-herregud Elise, her står du og faktisk vurdere å sitte alene å se på tv i stedet for å være sammen med vennene dine og kanskje møte noen nye!" Ikke at jeg er redd for å være alene men det betyr da heller ikke at jeg skal sitte alene fordi jeg ikke har problemer med det. Det er ikke så vanskelig som jeg trodde, å ikke falle i armene på de negative tankene med en gang de kommer, ikke ta trekke de verste konklusjonene med en gang. Selv om det skal sies at et liv på over 20 år som veldig bekymret sitter i litt. Men jeg prøver, fordi jeg har det best på alle måter når jeg erkjenner at det negative eksister, på alle måter og styrer verden med veldig stor makt. Men det betyr ikke at jeg må bære det hele tiden. Jeg har lov til og bør strekke meg etter å ha det så bra som jeg kan. Og det gjør veldig godt!

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden