tirsdag, mai 30, 2006

Alt er litt klarere i lyset..er det ikke det man sier? I hvertfall er det morgen og ting føles bedre, faktisk så føltes det bedre med en gang jeg fikk alt ned på "papiret" i natt. Tunge tanker er vel tyngst når det er nettopp det, tanker. Etter å ha lest det jeg skrev i går og det venner komenterte kan jeg jo si at, jeg vet det. ting er ikke sååå ille.(ikke at jeg mente det i utgangspunktet heller) men det er vel sånn jeg fungerer, trenger å få det ut av systemet, sette ord på redsler og usikkerheter. Det hjelper hvertfall, akkuratt som at det å gråte over ingenting noen ganger tømmer meg for det såre jeg ikke viste jeg hadde i meg. virker sikkert som rot nå, med følelses livet til en jojo men jeg er faktisk ganske avbalansert:)
Hvertfall i forhold til mange jeg kjenner. Så tror ikke jeg skal dømme meg selv til undergang helt enda, er mye som står igjen. So what om ikke alt er som det kunne være, det perfekte livet er en utopi om du spør meg. Jeg har mennesker rundt meg som jeg er glad i og som er glad i meg, en familie som ikke kan sette ord på kjærligheten min til.
Søsteren min er 16, selve symbolet på ungdomstiden og jeg ser mye av meg på den tiden i henne og så mye av hennes unikhet i alt hun gjør. Hun undervurderer seg selv så mye, jeg har bare lyst å riste i henne og si; se på deg selv! du er gjennomført snill, smart, morsom, sterk, til å stole på, ikke redd for å stå på kravene og god..pluss at du er såå pen og har en sinnsykt fin sangstemme!!! Ikke se ned på deg selv på den måten.
Jeg er glad for at jeg ikke har flyttet ut eller gjør det nå, fordi jeg vil ikke gå glipp av å se henne vokse til i løpet av neste år, se henne bli litt tryggere på hvem hun er og dermed bli friere til å være seg selv. Sånn jeg følte jeg kunne slappe mer av i løpet av de årene på videregående, og jeg vet hun kommer til å få det bedre!! Hun er mer voksen en jeg var på hennes alder, har lenge vært redd for at hun har vært sint fordi foreldrene våre uungålig sammenligner oss med hverandre. men vi er over det nå og mens dette lille innlegget går mot slutten vil jeg vel egentlig bare si; Har det bra jeg!

3 Kommentarer:

Blogger MB sa ...

hei
jeg rydder i dag. vi har for mye. eier så alt for meget.
Man skal ikke ta vare på ting man tror men får bruk for, kun ting en ikke klarer seg uten.

jadda. huset står på huet, og jeg er lei av å eie ting. det er slitsomt.
Vi snakkes, elise. Hopper paradis en dag.

6:28 p.m.  
Anonymous Anonym sa ...

ååh :)
er ikke søsteren min nydelig vet ikke jeg altså!
Takk for at du er her for meg, det er godt å vite :)
Når dagen er tung og grå; dukker Elise opp med et smil og positive ord.
Tenker Alltid på andre først du.. Men ikke glem deg selv:)
Jeg elsker deg kjempemasse! Vi er heldige vi<3

4:16 p.m.  
Blogger MB sa ...

sweet baby
sweet

4:45 p.m.  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden